Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, september 03, 2009

Vällingby C














För att variera cykelutflyktsmålen tog jag rakt fram vid Brommaplan och landade i Vällingby centrum. En ny bekantskap.
50-talskänslan finns där, trots den nya glasöverbyggnaden.
Chadi Hanna driver Waynes coffee och sätter en ära i att besökarna skall bli nöjda. - Cafe latte skall man kunna svepa, säger han till kunden som tyckte den var för ljummen. - Men självklart, du skall få en ny, en lite varmare. Inga problem, min vän !
Visst är det stylat. Men så in i bängen behagligt - för öga, rumpa och rygg.

På hemväg är det stockning på Tranebergsbron. Jag kan inte motstå frestelsen att lyfta cykeln över räcket från cykelbanan. Och retas lite med bilisterna.

Inga kommentarer: