Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, september 11, 2009

Nine - eleven














Stötte, av en tillfällighet, på BW idag.
BW är f.d avdelningsföreståndare på operation, f.d föreståndarinna för Ersta museum och f.d konstansvarig på sjukhuset.
För ett tiotal år sedan stod vi en hel natt och hängde mina alster i en korridor på mottagningen.

- Målar du någonting nu för tiden ?
- Jo lite grann. Men varje år när det närmar sig 11 september lurar jag på att hänga ut några nine-eleven bilder jag gjorde 2001.
- Ja men häng upp på dom då !!

Tog mod till mig och bad om lov hos röntgenchefen. På hans avdelning finns nämligen en korridor med vackert ljus.
Han nappade utan förbehåll.
Klockan har blivit 01.30 och trettio bilder pryder (?) röntgenkorridoren.

Den 11 september har dotter Å sin födelsedag.
Det brukar vi fira med tårta och mycket presenter.
Men sedan 2001 präglas den dagen av det som hände i New York.

Bilderna kanske vill visa
att allting kan tolkas,
att allting kan förändras.

Välkomna !

2 kommentarer:

RL sa...

Nine - eleven

Eleven, (ibland) tycker att bilden är bra och att modet är bra.

Anonym sa...

Du är dum som blandar ihop din dotters födelsedag med ovidkommande saker.
Från himmelens höjder.