Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, september 01, 2009

Allmän badstege




Den ödmjuka versionen:
Stockholms stad tillkännagav nyligen att Hammarby sjö nu betraktas som tjänligt badvatten. Vi har därför ordnat med en liten badstege vid den brygga intill färjelägret som med åren blivit en populär solplats.


Skryt - skrävel - hävda mig själv - versionen:
Så har jag äntligen fått till en installation i offentlig miljö. Det var på tiden.
För 980 kronor ur egen ficka har jag satt upp en badstege på bryggan vid färjelägret i Hammarby sjöstad. En klar chansning eftersom bryggan är privat och båtägarna kan få för sig att ta bort den. Men vad gör man inte för sina medmänniskor ?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Sökte efter "liten badstege" och hittade din blogg/bild. Nu var det några år sedan, men minns du var du köpte den?
Hälsningar
/Hanna, Piteå
hejahanna@gmail.com

ERIC SECHER sa...

Kul ! Osäker Sea-Sea tror jag. Lycka till !