Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, september 17, 2009

Vilken otur !












Varenda dag är fylld av små tillbud.

- Välte ner paketet med saltkex från skafferi-hyllan på golvet. Blev varse att golvet är riktigt, riktigt smutsigt.

- Blev uppringd av patient A som var orolig. Måste han ringa så ofta ? Utan någon egentlig anledning ringde jag planeringsenheten och frågade om kallelsen för A:s inläggning var skickad. De hade precis skickat en kallelse - till en annan patient ! Jag hade skrivit vårdplanen på fel patient.
Räddad av gong-gongen. Nej, av den manliga intuitionen.

- Ögonen flackar runt i rummet. Den frånvarande blicken landar på Damrummet, en toalett-humorbok när det kniper.
Precis vad jag behövde för att kunna bärga roliga timmen i morgon.

- Förra gången tog inte bedövningen hos tandläkaren. Det berodde på att tandläkaren hade bråttom, han skulle ut och jogga
med kompisen, så det blev en fuskbedövning. Men den här gången kände jag inte ett smack.
Om bedövningen hade tagit förra gången hade jag aldrig blivit så glad och lättad som jag blev den här gången...

Inga kommentarer: