Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, september 23, 2009

Storkusinen















Min storkusin är målmedveten. Vid femton års ålder bestämde hans sig för att bosätta sig på mormor och morfars lantställe vid Mälaren, norr om Sigtuna. 40 år senare är det verklighet.
När barnen var små sågs vi titt som tätt. Nu blir det en del prat, men lite verkstad.
Idag blev det i alla fall av. Cykeln tog mig genom Sollentuna, Märsta och Sigtuna.

Min storkusin har fötterna på jorden. Inga vidlyftiga rädda-världen- spekulationer , som lill-kusinen. Tillsammans med hustrun driver han tre månadstidskrifter inom lantbrukeri. Och nu funderade de på växthusnäring. Lugnt, fint, realistiskt. Fötterna på jorden.

Nästa gång vi ses får det bli i mitt kaos och buller.
Kanske nyttigt att lämna idyllen ? En liten stund ?

(Bild. På hemväg, RR i Sigtuna)

Inga kommentarer: