Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, september 23, 2009

Kurage i skogen












Tränar så gott jag kan på vanligt, hederligt civilkurage.
Att jobba bort den där reflexen som innebär att man tittar ner och inte låtsas se.

På väg hem från storkusinen (vem annars ?) passerade jag en bil som stod parkerad vid vägkanten. Hann se att ena bakhjulet hängde fritt över diket. Och att det låg en knäckt bräda under hjulet. Och att det gick en orolig farbror runt bilen.
Reflexen slog till. Jag tänkte snabbt på något annat. Och cyklade förbi.

Några hundar meter fram vände jag.
Farbrorn var upphetsad av svampplockningen och hade varit lite ivrig när bilen skulle ut på vägen.
Han vid ratten, och jag som påputtare. Lätt som en plätt.

Bild. Uppe ur diket

2 kommentarer:

Anonym sa...

I den tyska kemi fabriken där jag jobbar, säger någon: Straight neck,
När jag duckar på svenskt jantelags maner.

Mvh

Edvin

ERIC SECHER sa...

Bra uttryck !

Var kan man prova gyrokopter ?