Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, november 06, 2009

Rädd för att dö ?


Läxläsning i Fittja. Intrycket håller i sig. Man är trött när man kommer dit, och pigg när man åker därifrån.
Å tog sig an en flicka i åttan som skulle ha matteprov. Å erinrade sig bra knep från sin gamla mattelärare, om procenträkning,"större än" och division. Det kom visst väl till pass. Dom såg så nöjda ut, båda två.
Själv hamnade jag i en grupp som tillsammans skulle skriva om Bilens historia. Vi diskuterade hur man framställer el, hur fort man kan åka med en el-bil och liknande. Men M (14), som vill bli pilot, ville höra vad jag trodde om vaccinet. Och sen undrade han om jag sov om nätterna när jag opererat. Och om man har lättare att få tjejer när man är kirurg. Och om jag var rädd för att dö. Svarade så ärligt jag kunde. De andra hakade på, jag försökte kontra med motfrågor. Det blev väldigt högljutt, och bibliotikarien fick tysta oss några gånger.
Kanske är det något fel på mig, men mer livsbejakande miljö har jag svårt att tänka mig.

Inga kommentarer: