Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, oktober 01, 2009

Vänster-höger-vänster - regeln.

















En eloge till yttrandefriheten.

I dagens DN skriver Maciej Zaremba, nästan i falsett, om Gellert Tamas nyutkomna bok De apatiska. Om makt myter och manipulation.. Han utnämner det till ett av efterkrigstidens viktigaste reportage..
På ledarsidan, i samma tidning, ondgör sig Hanne Kjöller över att Tamas varit ensidig, svart-vit och partisk.

Duktiga debattörer som springer in på planen från varsitt håll.
Själv håller jag mig till regeln som gäller vid övergångsställen i länder med högertrafik (?):
Jag tittar vänster, sen höger, och sen vänster igen.
Vad som kommer från höger är inte lika angeläget.

Bild från höger. SvD 2005.

Inga kommentarer: