Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, oktober 03, 2009

Baksida lår.


/>









Innebandy. Ett effektivt sätt att slita av något ledband eller få akut hjärtinfarkt.
Sa min bror strax innan jag åkte iväg till innebandymatchen med kollegorna. Och jag hade verkligen onda aningar. Uppkopplad, som Jan Cederquist skulle sagt.
Det tog cirka fem minuter. Så smällde det till i baksidan av låret. På ett ben som är vant att trampa runt, mil efter mil, men inte att springa efter boll.
Fick inta rollen som på-hejare. Jag skrek mig faktiskt hes. Ett nyttigt rollbyte för en utpräglad individualist.
Vi förlorade oförtjänt med 18 - 20. Bäst på plan var den enda kvinnliga spelaren, vilket faller den här bloggen väl i smaken.

- Du borde väl be någon titta på det. Kanske göra en magnetkamera-undersökning.
- Det blir inget med det. Då får man bara höra en massa tråkigheter. Läkare är så förtjusta i att rabbla upp allt de kan. Nej tack!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bäst är man sin egen doktor eller?

/ Realist