Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, oktober 17, 2009

Mod och inspiration


Det slår mig allt oftare att det mesta handlar om mod. Eller brist på mod.
Och det slår mig ofta att kvinnor är modigare än män.

Auma Obama fick någon minut på sig hos Skavlan och förklara vad kvinnor gör som inte män förmår.
Auma Obamas bror är ganska modig.
Eller ?

Jag tycker mycket på bloggen.
Men jag vågar inte stå för det i "vänners lag".

Kan ju börja där.

3 kommentarer:

RC sa...

PÅ bloggen är du i helikoptern,
i "vänners lag" är du på marken"
I rymden däremellan härskar de ofria andarnas lag. De har sin glädje i att konsumera framtiden på den religiösa mässa där de som troende konsumenter bit för bit gör framtidshoppet mindre och mindre högt. Jorden funktioner avtar en efter en, men ger ändå en snabbt avtagande lyckokänsla som tydligen väger upp förlusten av en planet!

ERIC SECHER sa...

Så vackert, och sorgligt, du skriver.

Sorgesamt sa...

Religionshistoria, som vanligt vet jag inte vad jag pratar om. På vägen till att Jorden får ett förstånd, så kommer det droppa många vackra tårar.