Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, oktober 30, 2009

När smärtan släpper


Hörde för flera år sedan någon definiera " lycka ".
Det är det korta ögonblicket när smärtan släpper..
Efter en riktig holmgång med en misslyckad rotfyllning och sprängande värk kan jag bara hålla med. Det är verkligen lycka, det där korta ögonblicket.


Och så blir jag påmind om hur förskonad jag varit från värk.
Till skillnad från andra, som tvingas leva med den varje dag .

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta får mig att tänka på ett par rader skrivna av Dan Andersson..

"Jag vet ej om fullare fröjd står att nå än när läpparna skälva av gråt,
om vi någonsin leva så gränslöst som då,
när pannan av ångest är våt.
Och ingen kom så hel och ren till lyckans vardagssal,
som den som var med sig själv allen en natt i skakande kval"

A-M