Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, oktober 14, 2009

One planet living



















Man får säga att det rör på sig.

DN har har inlett en serie kallad Hej då ekorrhjulet.

Christer Sanne sammanfattar i essän Vi kan leva utan tillväxt (DN) en rapport av professor Tim Jackson.
Oerhört befriande läsning. Äntligen, som Sanne utropar.
Det handlar om att slå hål på myter.

Elinor Ostrom får Nobelpriset i ekonomi för att hon övertygande har bevisat fördelarna med lokal förvaltning av gemensamma resurser.

Det finns hopp.

(Tim Jacksons rapport)

1 kommentar:

RL sa...

Christer Sanne
Jag skulle vela ha villjat våga skriva som du gör.
Jag säger inte mycket, men människor luktar sig till, att jag är på andra sidan floden.