Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, november 07, 2015

Radhus



Det lilla i det stora, det stora i det lilla …
Ryktet hade nått oss att vårt gamla radhus var i full färd med att få balkong och att gräsmattan på framsidan ersatts med asfalt. Kände mig tvungen att åka ut och kontrollera och bilda mig en egen uppfattning om det var så illa som grannen hävdade. Och jag måste nog ge henne rätt.
Hur som helst, det knepiga är när man inte pratar med varandra utan oenigheten skall avgöras av någon instans eller myndighet, då är det kört, då kan man ha planterat en osämja som kan ta år och decennier att bli kvitt, hur liten fråga det än gällde från börja. Det gäller i det lilla, det gäller i det stora.

PS
Skönt att se att den som var värst på att klippa rak häck fortfarande var det.


Inga kommentarer: