Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, november 24, 2015

Förlorare

Känns just nu som om man borde stoppa in huvudet i frysen för att hålla det tillräckligt kallt.

Håller med Jonas Sjöstedt i hans reaktion på regeringens senaste bulla. Nu stänger vi gränserna, vi tänker inte vara något föredöme för EU, att människor som flyr för sina liv får sitta emellan kommer i andra hand.
Ifrågasätter inte att det är problem när så många kommer på så kort tid. Men varför kan vi inte reagera som man gör på en idrottsplan, som vi vill att människor ska reagera i alla andra sammanhang - man kommer igen, man hittar nya lösningar, man ger sig fan på att det skall gå ? Nu känns det som vi spelar i ett lag som inte vill vinna.

I morgon ringer jag Migrationsverket och hör om någon är intresserad av min lägenhet (34 kvm) i Stockholm som står tom i veckorna. Jag har inget lust att spela i ett torsklag.

12 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Jag är med dig!

Även om vi står på varsin politisk kant.

Det är ite bara loosers därute...

ERIC SECHER sa...


Tack Olof !

ERIC SECHER sa...


C och V i samma hörna, i den här frågan ?

Onkel Olof sa...

Om man lyssnar på den interna debatten iallafall.

C har precis debatterat om att många människor är intresserade av att ta emot flyktingar i extrarum och sommarstugor, men regelverket säger stopp.

De jag känner i partiet bara förutsätter att man inte ska vara med i överenskommelsen, men det finns många faktorer man inte alltid kan styra över, så man får bara lita på att styrelsen går på stämmans inriktning...

ERIC SECHER sa...


Håller tummarna

Onkel Olof sa...

Jo då. Så här långt säger C "nej" till regeringens förslag :)

Hjälper väl inte det slutliga beslutet, men det är gött att några "håller ut och håller kvar"...

Onkel Olof sa...

:)

http://www.di.se/artiklar/2015/11/25/centern-vi-rostar-nej-till-regeringens-flyktingforslag/

ERIC SECHER sa...


Bra.
Känns märkligt att två partier som uppenbarligen kan regera ihop kan ha så olika värderingar, eller ?

Onkel Olof sa...

Der finns grundideologi och sakfrågor.

Men värderingar är grunden för ett samarbete...

ERIC SECHER sa...


Kanske var otydlig, "två partier" avsåg M och C.
Det här känns som skilda grundläggande värderingar, i mina öron

Onkel Olof sa...

Men helt plötsligt finns det ett "men" som är början på något annat.
Alliansen är att bra alternativ, MEN, inte på villkor som helst.

Onkel Olof sa...

Från en nära dåtid:

http://nypolitisk.blogspot.se/2015/11/lager-och-block.html