Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, november 04, 2015

3/11 forts.



Nu är majsen skördad 3/11

Sjön Hjorten 3/11

Efter att ha bott ett tag i den lilla staden med det lilla sjukhuset har förstås den stormande förälskelsen bedarrat något. Men varje gång jag möter någon av alla godmodiga och tåliga patienter så kan jag inte låta bli att känna mig hemma. Många bor på gårdar, alla har naturen inpå knuten, det gör nog att man får ett annat förhållande till sjukdom och död.

Konstnären Hamish Fulton är inne på samma spår, i gårdagens DN :


Jag tror inte att teknologin kan lösa problemet med klimatförändring. Vad som behövs är en omprövning av vårt sätt att leva. Teknologin har byggt en mur mellan den mänskliga perceptionen och naturen, säger han och exemplifierar med en självupplevd scen från Arlanda ett par timmar tidigare: flygresenärerna som kommer ut ur planet och genast stoppar hörlurarna i öronen för att sedan stirra ner på mobilskärmarna.





Inga kommentarer: