Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, november 17, 2015

Gråzonen



Skulle önska att att alla (mina kompisar) som nu inspireras av Hollande och av Bush-liknande retorik (är du inte med oss är du emot oss) läser vad Åse Seierstad skriver i dagens DN. Så vi lär oss av Norges enastående sätt att reagera på ett av de  brutalaste terroristangrepp världen skådat.
Jag känner styrka att gå ut i novembermörkret efter att ha läst hennes text.

IS skrev efter attackerna att detta bara är början. Låt oss säga detsamma: Detta är bara början. Här i gråzonen finns det plats för alla färger.

DN Seierstad : Islamofober och IS drivs av samma hat

PS
Det lilla i det stora .. vad vore det mest radikala jag själv kunde göra ?
Det kanske vore att åka till någon av de segregerade förorterna (Vivalla i Örebro lär värva flest) och sätta upp ett plakat där det står:
Du som funderar på att ansluta dig till IS, ring 070 - 789 11 12 och bli min kompis istället.

3 kommentarer:

Roland Lidén sa...

Låt dig inte utnyttjas.
Bli min vän i stället.
Är Du arbetslös så delar vi på våra arbetsuppgifter.

ERIC SECHER sa...


Det är jag redan. Utnyttjad, och kompis med dig.

Roland Lidén sa...

Du är så bra
som någon kan va !!!