Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, december 01, 2010

Skyddsängel


Den äldre, och synnerligen vitala damen, opererades i somras. Vi var rörande överens om att prinsess-bröllopp  inte är något att hetsa upp sig för. Men när vi satt där i dagrummet och tittade ut över vattnet, och såg kungaslupen med de nygifta runda Kastellholmen, var det svårt att inte sugas med. Eller snarare, hon höll masken, jag fällde en tår.
Igår kom hon på återbesök, nöjd och tacksam. Med sig hade hon en liten röd presentkasse, inhandlad i Tyskland. Öppnade den efter att hon gått. Och blev rörd, och tacksam.
På kortet  som följde med stod det " Alla goda människor har en skyddsängel ! "
Just idag känner jag mig inte så god. Men ängeln har tagit plats över sängen.

Inga kommentarer: