Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, december 02, 2010

Klimatångest 3 - Varför ska jag ?

Efter hjärnforskare, tankefällor och personporträtt var det dags för socio-psykologerna att komma till tals i klimatfrågan (SvD).
Konkurrerande mål - först måste jag bara …
Täckmantel - jag gör redan vad jag kan …
Känslomässigt bedövad - vem orkar bry sig …
Värnar om friheten - vi lever väl i ett fritt land
Orättvisa - varför ska jag när inte han …
Maktlöshet - bar en droppe i havet ..
Överdiven optimism - det ordnar sig, med smart teknik

Fortfarande inget riktigt bra svar på frågan varför terror och svininfluensa "biter" så mycket bättre.
Kommentaren till gårdagens ångestblogg är nog det hetaste tipset hittills.  Kristoffer Ahlström - Magkänslans anatomi - är inne på samma spår . Det blir nästa inlägg.

Inga kommentarer: