Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, december 20, 2010

Kvinnligt och manligt - fortsättning.


Får se till att bättra på mitt TV-tittande. Trots påminnelse missade jag Jonas K och "Scener ur ett äktenskap" i lördags (verkar inte komma upp på SVT-Play), och har heller inte sett ett enda avsnitt av "Våra vänners liv". Det har tydligen "rasat" en debatt i spåren av den annorlunda könsordningen som spelas upp i VVL. (Helena Lindblad).
I kväll ska jag bli en bätte medborgare, och bänka mig framför sista avsnittet. Blir säkert en bra test på hur feministisk jag är, när det kommer till kritan. Kanske kryper ur TV-fåtöljen och känner mig som en dålig blandning av Lundell, Guillou och Leif G. Gud förbjude !

Inga kommentarer: