Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, november 29, 2010

Sim sala bim


Glädjen kan verkligen finnas i det lilla.
Hade i uppdrag att bevaka en överviktsmottagning på Huddinge sjukhus. Återvänder klockan fem till södra station, passerar spärren och kommer ut i butikshallen. Strax till vänster ligger en skomakare. Länge har jag sörjt att blixtlåset på min älskade rosaröda ryggsäck slutat fungera. Stationsskomakarn har hjälpt mig en gång tidigare, varför inte en gång till ? Han tar fram en (vanlig) tång, den här gången går han inte bakom kulisserna, utan visar mig sina konster. Sim sala bim - på - femton - sekunder. Idag kostar det ingenting, och inte nästa gång heller, för då gör du det själv, säger han och spricker upp i ett leende.
Så enkelt kanske det är, med allting ?

Inga kommentarer: