Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, augusti 25, 2009

En väv av evig förändring


Sommarstiltjen är över. Chefen är tillbaks, vi sitter i nya möten och får nya direktiv. Fortare, snabbare, mer. Upphandlingsvillkoren som gällde förra veckan gäller inte längre.
För den egna sinnesfriden gäller det att hitta en strategi. Ett s. k förhållningssätt. Så att man inte går omkring och blir upprörd hela tiden. Att knyta i byxfickan är inte hälsosamt. Lever man ut blir det inte mycket energi över till annat.

Bilden. I hisshallen på bottenvåningen på mitt sjukhus finns en pelare. Den är vackert broderad med färger. Och en liten text som i "den rastlösa välfärdsmänniskans" tidevarv känns riktig trösterik.

Taoism ?
Troligen.

1 kommentar:

Förlåt RC sa...

RC
Jag ber tusen gånger om förlåtelse. Detta var inte alls avsikten. Jag retade mig på något som du skrev och tog till övervåld.
Att du skulle ta så illa vid dig gör mig ont. Jag hoppas att Du förlåter mig. Jag hoppas att jag aldrig mer gör så här!!!
RC