Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, juni 19, 2010

Lördagen den nittonde juni


Lördagen den nittonde juni. Det är en strålande morgon när jag promenerar mot sjukhuset för att gå på jouren. Måsungarna syns inte till, men häromkvällen såg jag dom alla tre, ihopkurade men till synes välmående i porten till ålderdomshemmet. På fjärden ligger gästande kryssningsfartyg, i luften snurrar redan helikoptrar, på Fjällgatan har TV4 börjat rigga upp sina kameror.

I DN läser jag Lena Andersson. Angelägen läsning för alla (oss?) aningslösa.
Späder på med Birger Schlaugs iskalla jämförelse med Nord Korea. Tillspetsat kanske. Men det är väl vad som behövs mot aningslöshet.

Lördagen den nittonde juni klockan 16.00. Då börjar matchen mellan Ghana och Australien i fotbolls VM. Den skall jag se.

Inga kommentarer: