Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, juni 09, 2010

Första gången


Bauman skriver om vår upphöjelse av nyheten och olyckliga degradering av rutinen. Om rastlöst, tvångsmässigt sökandet efter snabba kickar.
Att uppleva något för första gången, något som man längtat efter, något som verkligen har betydelse - det är något annat. Som t.ex att flytta hemifrån.
Min första lya fick jag hyra av en klasskompis från gymnasiet. 18 kvadratmeter in mot gården på fjärde våningen, för 280 kronor i månaden. Kommer ihåg hur jag satt på golvet i mörkret och bara njöt av känslan, av friheten.

Av och till gör jag en avstickare med cykeln till Kommendörsgatan 33 A. Bara för att stå utanför porten en stund, bara för att återkalla den där känslan.

Inga kommentarer: