Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, juni 22, 2010

Fasader


Man bleker tänderna för att de skall bli vitare. Vita tänder är vackrare än bruna tänder. Med hyn är det tvärtom. Inget går upp emot en vacker solbränna, vem vill vara vit och blek ?
Helst skall det vita leendet i det bruna ansiktet se ut som en självklarhet. Ingen skall ana ansträngningarna som ligger bakom, det är viktigt Så viktigt att man gärna nödlögnar lite, om någon skulle vara fräck nog att fråga.
Idag fick jag en pik för mina bruna tänder. Det kändes inte bra. Rent av så illa att jag kommer att investera i någon undergörande tandkräm. Och hålla uppe med kaffe och vin, några dagar.
Fasader, fasader, fasader....

2 kommentarer:

åsa sa...

förlåt ><

Realist sa...

Att upphålla en fasad har aldrig varit lyckat. Blir man lyckligare då?

Frågan är om du trivs med dina tänder?

/ Realist