Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, juni 19, 2010

Inte som man tänkt ...


Det blir sällan som man tänkt. Taoism, kort sagt.
- Prognoserna talade om regn. Det blev sol.
- Kunde inte hålla mig borta från vare sig TV:n eller balkongen. Victoria och Daniel var ett charmigt och väldigt gulligt brudpar, som det strålade förälskelse och kärlek omkring. Kändes, mitt i aningslösheten, som äkta vara.
- Någon direktsändning från matchen Ghana - Australien syntes inte till. (1-1)
- Istället för facklitteratur snubblade jag över invändningar mot ett (helt) sjukt banksystem. En STOR fråga, som man borde bli påmind om varje dag.
Det privata banksystemet är som ett pyramidspel, där den totala skulden hela tiden måste öka för att systemet inte skall kollapsa, som Ellen Hodgson Brown uttrycker det.

Fria tidningen - Intervju med Ellen Hodgson Brown.
Money as debt. Se filmen!

2 kommentarer:

Realist sa...

Hej Eric, du har såna bra funderingar.
Visst är det härligt med äkta kärlek. Det syns verkligen på Viktoria & Daniel.

Har du tänkt på att hela vårat välfärdssamhälle är ,just det: ETT PYRAMIDSPEL!

Ökar inte omsättningen(tillväxten) så kollapsar systemet.

/ Realist

ERIC SECHER sa...

Tack !
Jo, pyramidspel är en träffande beskrivning av vår belägenhet.