Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, mars 10, 2010

Marcuskyrkan


Hundratals gånger har jag cyklat genom Björkhagen och förundrats över den märkliga kyrkan, mellan björkarna.
Den här gången stannar jag till och går in. Där sitter pastor Mats och förbereder mässan.
- Men va roligt, det kommer i alla fall en !
- Öh, jag ville bara titta in
- Klart du skall gå i mässan. Du behöver vila en stund.
- Öh, nej jag behöver inte vila, jag är ute och motionerar.
- Det är fastan vet du. Vi ska prata om Judas. Var han en skurk, eller kanske bara ett offer ? Det är intressant.
- Jo det är intressant. Populärt det där med offer...
(jag läser precis Ingen tar skit av David Eberhard, men det säger jag inte)
- Du är välkommen en annan gång. Det här är ditt hem.
- Jaha...tack så mycket.
Går ut bland björkarna och tar en bild i skymningen på den vackra Marcuskyrkan, som onekligen fått själ genom den vänliga pastorn.

Inga kommentarer: