Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, mars 16, 2010

Jens Assur


Har tid hos rotfyllningsexperten klockan åtta. Min telefontid börjar klocckan nio, men det bekymrar inte experten som dricker kaffe i godan ro tills klockan blir åtta och femton. Så jag hinner bläddra lite i vad det påkostade väntrummet kan erbjuda.
Bl.a 100 sätt att rädda världen, och ett musikmagasin om legenderna Crosby, Stills, Nash and Young, som lagt sina trätor och egon bakom sig och återförenats 2008.
Rotfyllningsexperten försöker lugna mig med P3 Morgonpasset i bakgrunden. Mellan ilningar och borrningar hör jag att de pratar Hunger. Det är fotograf Jens Assur som gästar studion för att berätta om sitt projekt. Som inte handlar om Hunger i betydelsen att lida brist, utan i betydelsen att aldrig vara nöjd, att alltid vara hungrig på mer. Kort sagt hela idén med vårt konsumtionssamhälle, att aldrig vara nöjd.
Jag blir förstås sen till telefontiden, men är väldigt nöjd med att roten äntligen är fylld. Och nöjd med att det finns de som ger sig på vårt missnöje.
Morgonpasset
Blogg
SvD
(Jens Assurs storstadsbilder visas på Kulturhuset från den 28 maj )

Inga kommentarer: