Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, mars 06, 2010

Blygsel


Det finns naturligtvis ett oändligt antal möjligheter att slå sig i slang. Det brukar inte bli så mycket med det. Kan skyllas på tidsbrist, men är oftare blygsel.
Hemkommen från en fin skidtur på Sickla-och Järlasjön är vi två som samsas på den lilla träbryggan för att pusta ut. Skrapar av skidorna, tar av jackan, sätter på en torr tröja, och sneglar lite på den andre.
- Fin dag idag.
- Jo...
- Spåren var bättre på på Järlasjön
- Jo...
- Ska vädret stå sig ?
- Jo...
För det mesta brukar jag ge mig (av) efter ungefär tre sådana (meningslösa) fraser. Men vi blev stående i solen.
Tjugo minuter senare hade jag fått en efterlängtad lektion i vallning, tips om fina spår i skogen och lite inblick i livet som frisk, svensk pensionär.

Inga kommentarer: