Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, mars 25, 2010

Kontroll, kontroll, kontroll


En gång om året kallas jag till en hudcancermottagning. Det handlar om att ligga steget före, eftersom jag är ljushyad, full av födelsemärken och ärftligt belastad. Varje år brukar det vara någon prick som faller i onåd hos den energiske hudläkarn.
I år fick jag skämmas. Pricken som han pekade ut förra året hade jag helt glömt bort att avlägsna. Men till den energiske doktorns förvåning såg den nu alls inte farlig ut. Den kunde gott sitta kvar.

Kommer att tänka på förnöjsamma, tålmodiga patienter från landet som man av och till träffar. Som kanske inte precis hänvisar till om Gud så vill, men som ändå kan ta med ro och inte kräver att allting skall ske nu meddetsamma.
Det vore ju ett alternativ till leanhealthcare, köp-sälj och vårdgarantier. 10 miljarder för utbildning i tillit och tålamod.

Inga kommentarer: