Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, januari 04, 2010

Vän av mörker


Jag längtar också efter ljus, och efter ljusare tider. Men gömmer mig gärna i mörkret.




Vid Söderbysjön, strax innan Hellasgården, går en liten grusväg upp till höger i skogen. På krönet ligger en nyanlagd löpslinga, som nu på vintern är el-ljusspår för skidåkning. Efter vad jag hört är det upplyst hela natten (?).
Skogsvägen fortsätter in i bäcksvarta mörkret, endast den lilla framlampan är vaken. Till vänster ner mot golfbanan, till höger mot Björkhagens centrum.
I Hammarbyhöjden stannar jag till vid statyn av Finn Malmgren.
Hans öde gör sig bäst i mörker.

Solen tittat fram en kort stund, vi drar ner gardinerna för titthåsloperationer.
Tillbaka ut i mörkret, köper nya stavar och valla på Intersport.
Imorgon får det bli ett varv i el-ljusspåret

( På samma tema.)

Inga kommentarer: