Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, januari 15, 2010

Haiti

















Hör på nyheterna att Svenska Röda Korset, trots färsk förskingringsskandal, tagit emot 2 miljoner kronor från allmänheten.
Det är ett otroligt tryck och intresse från medierna. En stark våg av solidaritet sköljer över Haiti från omvärlden just nu. Jag hoppas att det inte försvinner när tv­kamerorna släcks.
Säger Elisabeth Byrs, taleskvinna för OCHA, som samordnar FN:s humanitära insatser på Haiti.

Om glaset är halvtomt, surar jag över att andra tragedier inte får samma stöd och uppmärksamhet.
Om glaset är halvfullt, blir jag glad över den här helhjärtade insatsen.

Innan tidningen är färdigläst har jag fått iväg några hundra via sms till MSF. Det kanske kan bli en vana ?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är det som är så sorgligt att när media inte belyser problemen så tenderar vi att "glömma bort" att de finns.
"Just remember that the person sitting next to you today has a story that makes your life seem like a walk in the park"