Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, januari 08, 2012

Modern mind map



Som vanligt tillfälligheterna som gör det …
"Någon" råkade vrida in fel frekvens på radion, och hamnade på pratkanalen Radio 1, och två timmar relationer med Eva Rusz. Klämkäckt i överkant kanske, en del slarv med biologin, men "någon annan" fastnade också. På bordet låg Södermalmsnytt, och jag började plita lite stolpar, respektfullt mellan annonserna och prislapparna. En hel del matnyttigt blev det.


Boken heter Relationskoden, och lär finnas i pocket.

3 kommentarer:

Onkel Olof sa...

I "Liftarens guide till galaxen" gör de ett rymdskepp som flyger baserat på uträkningar på restaurangdukar.

Du kände inte att stolen började sväva?

ERIC SECHER sa...

Ja kanske … nog svävar man lättare (iväg) mellan annonserna än på vita anteckningsblock ..

Anonym sa...

När jag ensam, ställer mitt ljus, mitt på min vita sida, är det väldigt lätt att göra trollkonster i den inre rymden, men farligt.

Framtiden är svart och vit och ännu obeträdd.

Katastrofer är en del av våra lösningar.

Men fånigt ändå, känns det att vara tvungen, att sitta och se dessa komma och känna skuld till,
att vara en del av problemet och,
ännu icke en del av lösningen!