Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, januari 30, 2012

Jonas Sjöstedt - en politiker bland andra ? (2)



Sagt om Jonas Sjöstedt :

När vi var i Baltikum tittade Jonas på kartan och sade: " Där verkar det vara fattigt och jobbigt. Dit går vi." Så brukar han säga när vi är ute och reser. Vi går långt ut i förorterna och långt in på bakgatorna. Om Jonas inte hade sin självdistans och självironi skulle han bli en präktig jävel, helt klart. Nästan pretentiös, faktiskt.
( Magnus Blomgren, statsvetare i Umeå och gammal vän)

För Jonas är politik på allvar. I en maktposition är det lätt att bli fartblind och självupptagen, men Jonas engagemang är så äkta, och  det verkar aldrig ta slut, och det tror jag kommer hjälpa honom. Han får också hjälp av sitt otroliga faktaminne, han minns allt, från nördiga saker till viktiga.
( Lillebror Svante)

Gynekologen

4 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Mina favorithistorier är när Jonas delade Röda havet och slog ihjäl den ettersprutande hydran...

ERIC SECHER sa...

!

Anonym sa...

Jonas är en mycket sympatisk person. Jag var imponerad av hans debatter i riksdagen.

I partiledardebatten visade han oväntad aggresivitet, som studsade åter på honom.

Stellan

ERIC SECHER sa...

Stellan,
Tack för din kommentar ! Så sällan man hör något "inifrån".
Inte lätt för offentliga personer att göra sig själva rättvisa, när media står för dramaturgin.