Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, januari 31, 2011

Trust You


Det händer mycket skojigt när man, som jag, är lite disträ och klantig.
Hade inhandlat nya Nespresso-patroner på Biblioteksgatan, behövde komma över den sedvanliga förargelsen över att de bara kan inhandlas just där, och svängde upp på Kungsgatan för att trösta mig på Naturkompaniet (som har fyra butiker inom en radie av 500 meter). Låste cykeln med stora bygeln, och fick utan att jag märkte det med handtaget till påsen med den nya trasmattan, och kaffepatronerna.
Tänk om det räckte att man bara markerade, att det här är jag glad om jag får ha ifred. Det skulle kännas som ett steg i rätt riktning. Istället för ständigt nya, dyra, säkerhetsanordningar. Som alla utgår från misstro. Istället för tillit.

Inga kommentarer: