Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, januari 18, 2011

The Promise


Ständigt denna brottningskamp mellan känsla och förnuft.
Av Ewa fick jag en trippel-LP i födelsedagspresent : Bruce Springsteen: The Promise - 21 newly released recordings from the Darkness Sessions, on three LPs, pressed on 180 Gram Vinyl. Och ett kvitto från Pet Sound-skivaffär.
The Boss har aldrig hört till mina självklara favoriter, så jag har lurat några dagar på att byta till mig något mer självklart. Förnuftet har staplat argument för och emot. Och som vanligt inte kommit fram till något hållbart. ( Ett argument som gjorde ett visst intryck var att entusiasterna tydligen väntat länge på just det här "släppet".)

Har en bra stund i läsfåtöljen, kommer liksom till ro. Och utan att jag haft trippel-LP:n i tankarna infinner sig beslutet: klart jag skall behålla skivan.
Den är fantastisk.
Tack älskling.

Inga kommentarer: