Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, januari 18, 2011

HJärterum


Märkliga tillfälligheter.
Knappar in några bokstäver på måfå för att kontrollera om länken till Tendens fungerar. Det blir HJ. Och programmet föreslår att jag fortsätter skriva " HJärterum ".
"Själv" hade jag inte kunnat komma på en bättre sammanfattning av det andra Tendens-programmet, i serien om hjälparna. Tack "Datorn"!
Johanna har alltid haft en stark känsla för orättvisor, uppfattad sig som priviligierad, ställt upp på andra, offrat sig själv. Till sist gick "det överstyr". Nu har hon lärt sig (?) sätta gränser. För att, som evolutionsekologen från igår sammanfattade, inte "bli utnyttjad". Under samtalet pendlar hon fram och tillbaks, men slår till sist ifrån sig: "att viljan att hjälpa enbart skulle handla om egoism, det tror jag inte."
HJ

Inga kommentarer: