Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, oktober 27, 2011

På riktigt


Skickar en kommentar till Laszlo på Fria Tidningen, och länkar till ZERO. Och får till svar;  jag följer inga bloggar, hinner, orkar inte med sånt. 
Jag studsar till, och känner mig lite ertappad.

Kollar in en annan bloggares blogglista, och ser att efter mitt inlägg står Bob Hanssons senaste skapelse, som är två timmar äldre än min. Ganska ointressant, om det inte vore för att rakt framför mig, i fönstret på Café String, sitter bloggare Bob Hansson, och knackar på sin dator.  Ska jag skriva en kommentar till Hansson och berätta att jag sitter och iakttar honom ? Att gå fram och hälsa "på riktigt" känns påträngande, han kanske blir störd i sitt skrivande (på bloggen) ?

Det finns många människor som brottas med "för lite". Vi är några (egentligen en liten minoritet) som lider av "för mycket".
Brist på möjligheter, men överflöd på "riktigt" liv ? Och Tvärtom ?
Lazlos hälsning är nog en bra tankeställare.

Nu går Hansson ut och röker, på riktigt.

3 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Lite oartigt sätt att formulera sig, om än ärligt.

Får mig att fundera på om det finns någon nät-etikett…

ERIC SECHER sa...

Kanske inte gav honom riktig rättvisa, för i nästa rad stod det jag var välkommen att skriva ett brev, istället för att hänvisa till en länk. Vilket jag gjorde, och fick ett trevligt svar ..:-)

Onkel Olof sa...

Men då så :)