Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, oktober 16, 2011

Frågesport

-             Hur låg är omloppstiden runt solen för Merkurius ?
-          88 dagar.
-            Rätt.

-           Hur många månar har Saturnus ?
-           60, tror jag.
-         Helt riktigt.

-         Hur många dvärgplaneter brukar man ange ?
-         5, om man räknar in Pluto.
-           Du är ju en riktig baddare på solsystemet.

-         Och hur många s.k småplaneter, kan du det också ?
-         Jag gissar på 3
-           Du gissar helt rätt min vän !


Och hur många jordklot finns det tror du ?
-         Det borde vara 2, möjligen 3.
-         Jag godkänner det svaret också. Full pott ! Grattis !!

9 kommentarer:

Realist sa...

Oj oj oj så bra.

/ Realist

Roland Lidén sa...

Till alla.

Om vi kunde reducera ekonomin med 60%,
så skulle vi klara oss, med bara ett jordklot, d.v.s så många som vi faktiskt har!

(en liten mental förändrad global insikt om klotets sjukdomstillstånd är av nöden. När diagnosen på sjukdomen väl är ställd, så gäller det att få alla Jordens inbyggare att självmant gå till (doktor Eric)
verket med att bli nybyggare på Jorden, på Jordens långsiktigt hållbara villkor!)

Eric, tack för att du oförtrutet jobbar vidare!

Roland

Onkel Olof sa...

Det är tydligt att det frågan, inte svaren, som förenar oss…

Roland Lidén sa...

Eric

Du nämnde ordet ironi.
I ovanstående inlägg finns ingen ironi, snarare uppskattning.

Någon var ironisk på din bekostnad, på BSs blogg, Jag tycker illa om mig själv fortfarande för detta.

Hoppas att Du kan ta till dig detta som en ursäkt från min sida. :-)

Det är risk att jag i hastigt mod, beter mig illa flera gånger, och då jag väl pudla lika många gånger.

Min ambition är att med minskande ork och stigande ålders hjälp minska på dumma uttalanden, när tydligen omdömets kapacitet, inte
alltid hjälper till!!!

Roland

ERIC SECHER sa...

Roland,
De e´lugnt (som ungdomarna säger).
Känns inte som jag "jobbar", inte förrän man är där ute på gatan och verkligen gör skillnad.

Var på BS blogg ?

Anonym sa...

Eric

Nu har jag jag bett om ursäkt för en liten försyndelse som Du inte ens har sett.

Det var ungefär en tio dagar sedan.

Nu böjar alltihop bli litet överkänslig.

Jag var lite ironisk mot din goda vilja, som jag samtidigt högaktar.

Sök inte igen vad jag skrev.
För då kommer Du att ta mer skada av ironin, än att läkas av högaktningen!

Nä, jag vet inget kan hindra dig:-)

Roland

Dynape sa...

Natten till i dag, så ställdes ett brinnande stearinljus framför mig på en vit yta. Jag är snart 70 år och kommer att berätta och kommer att fortsätta att berätta om vad som händer mig.
Jag tror att det är bättre att andra tolkar mina drömmar, än att jag själv gör det.
Om ni inte kommer er för så kommer jag inte att kunna hålla mig!

ERIC SECHER sa...

Oskuld. Och hopp.

"noRdal" sa...

Du TROR att någon har gett dig tilllåtelse att säga precis vad du tänker och känner och drömmer.

Vad har Du haft för vanartig uppfostran?

Roland

Oskuld, Och hopp.