Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, augusti 10, 2011

100 - åringar


Satt i operationskläder på den nya parkliknande bänken utanför Ersta sjukhus, och väntade på en datatekniker som skulle hämta en nyckelknippa. En äldre kvinnlig taxichaufför passerade, hon sökte liksom kontakt, men sa inget. En lite stund passerade hon i andra riktningen, och då kunde hon inte hålla sig längre.
- Skulle du vilja bli 115 år ? frågade hon.
- Öööh .. nej, tror inte det … 85 kanske, fick jag ur mig.
- Jag vill vara frisk, sen får det räcka, blev hennes svar.
Ville gärna tro att det här var ett fullständigt spontant taxi-existentiellt utbrott. Tills jag senare på kvällen såg att hela första sidan i SvD berättade att de som föds idag i genomsnitt kommer att bli över hundra år.

4 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Att alla blir över 100 år är varken bra för miljön eller ekonomin.

Dags för lite åldersnoja kanske :)

Roland Lidén sa...

"Att alla blir över 100 år är varken bra för miljön eller ekonomin."

Detta är mina ögon två osammanhängande märkliga uttalanden, som också kompletterar bilden av SD.

ERIC SECHER sa...

Roland. Tror inte kommentaren är så SD-mässig, mer OO-mässig :)

Roland Lidén sa...

Min botgöringsdag, gör att jag tar åt mig all kritik.

Men jag kommer aldrig att retirera en tum, när jag hävdar att denna planet behöver ett Förstånd, under vars vingar Kulturer på Jordens villkor kan gro och blomstra!

Roland Lidén