Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, februari 27, 2011

Myten

Sitter på McDonalds och väntar på att tåget till Köpenhamn.
Har börjat smygläsa (borde egentligen vänta tills jag läst färdigt det jag påbörjat…) i Alf Hornborgs "Myten om maskinen". Den griper tag direkt, får mig att se annorlunda.
Tar en klunk ur Tropicana-juicen, och öppnar datorn. Juicen är billig, och efter en knapptryckning är jag ute på ett vesselsnabbt internet. Mc Donalds "bjuder". Men, och i dom banorna får Hornborg mig att tänka direkt, vad är den egentliga kostnaden för denna service ? Är det möjligen någon (stackare) som fått sitta i kläm för att jag sitter här och sörplar och knappar så lättvindigt ?
Inget känns viktigare än att nära och kära "har det gott". Lämnar Århus med en varm känsla. Och en insikt att jag har ett stort ansvar. Att finnas till, och vara rädd om mig. 

Inga kommentarer: