Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, april 08, 2010

Roland S











Idag var de upprörd stämning när jag anlände till mottagningen. Med kort varsel hade nämligen några utsända löpare från sjukhusledningen helt sonika hämtat vår älskade Roland Svensson-tavla från väntrummet. En gånger tre meter skärgårdsidyll, som efter alla år var en del av sjukhusets själ, skulle säljas till högstbjudande. Pengar är nämligen pengar, och något annat räknas inte. Om jag förstod rätt.

Finns inte så mycket ont att säga om den lilla ledningen för just mitt lilla sjukhus. Den är väl bara som ledningar är mest nuförtiden. Som har lätt för att prata om mjuka värden och medinflytande, så länge det inte stör ekonomin.
Om jag förstått rätt.

Inga kommentarer: