Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, april 02, 2010

Manligt monument



Efter en längre cykeltur anländer jag tom i magen och tom i huvudet till Medborgarplatsen. Och möts av en märklig skapelse mitt på torget, föreställande Lång-Kalle , en modern och sårbar man som tar hand om familj och vänner. Som kontrast till andra män som ärats med upphöjda statyer för att de dödat och erövrat.
Tom i magen och tom i huvudet känns det inte riktigt bra.
Efter pasta, mjölk och godis känns det fortfarande tveksamt. Leker med tanken att det fina monumentet stod på marken istället. Då det känns bättre. Jante ?

Har jag gått igång på ett aprilskämt ?

3 kommentarer:

tanken sa...

Film om stayn finns på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=f3nw5RVsDJo

ERIC SECHER sa...

Tack !!!

Anonym sa...

gå in å kolla på www.manligtmonument.se - rätt sä roligt faktiskt!