Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, juli 26, 2009

Tour de France


Jag kämpar envetet mot konkurrens-jag-skall-hävda-mig-komplexet. Men Rom byggdes inte på en dag.
Har bänkat mig några gånger på Krukans sportcafe och tillsammans med andra nördar följt de (sannolikt) dopade cyklisterna i de franska bergen. Idag är det defilering in till Paris. Sen avslutas tre veckors slit med vansinnesjakt på Champs Elysee. Å ringde och meddelade att hon har läktarplats på upploppet. Lite avis är jag....
Sätter min slant på att normannen Thor Hushovd får revansch idag på den brittiske spurtkanonen Cavendish.
Spanjoren Contador är redan klar totalsegrare och Lance Armstrong har säkrat tredjeplatsen genom en imponerande körning uppför Mont Ventoux igår. Dopade ? Just nu bryr jag mig inte.

Inga kommentarer: