Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, juli 25, 2009

Billy Elliot


Kompisen tipsade om filmen Billy Elliot (regi Stephen Daldry). - Den är fantastisk. Jag har sett den flera gånger. DU skulle gilla den.
Nyfiken, på filmen och på kompisen, kommer jag över en skiva för 79 bagis på N:o 1 (Stockholms bästa videobutik på Götgatan).
Jo, den är bra. Riktigt bra. Men den griper inte tag. Griper inte tag i MIG. Som den tydligen gjort med kompisen.
Och så sätter vänsterhjärnan igång och skall analysera varför. Så där som filmkritikerna gör. Och som jag själv försökt med Stephen Daldrys senaste film, The Reader. Men det är nog ingen ide. Alla sanningar är subjektiva. Eller som Immanuel Kant sa:
" Vi ser inte saker som DE är. Utan som VI är."

1 kommentar:

Jordspettet sa...

Kant sa också: "Ge mig en fast punkt och jag ska rubba världen."
Världen ur rubbad och behöver rubbas.
RL