Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, mars 14, 2009

Tack Karl Kula


Nu har jag fullständigt hakat upp mig.
Men det känns så jävla skönt när någon annan (äntligen) reagerar likadant:


"KarlKula säger:
12 mars, 2009 kl. 22:55
Klart du ska rapportera det du vill och känner. Och alla som är av andra åsikter ska få uttrycka dessa.
För min egen del tycker jag det är beklämmande att du inte bemödar dig med att vara mer nyanserad.
De etiopier du mötte och de som var direkt fientliga kanske har vuxit upp i krig, saknar föräldrar, är hungriga eller sjuka, har blivit utsatta för övergrepp osv. Dom kanske har försökt tusentals gånger att göra något åt sin situation utan att det har gett någonting och därmed gett upp. Dom kanske i dig ser någon med i princip oändliga resurser som inte delar med sig.
Du om någon borde väl nu kunna förstå vad en livstid i Etiopien kan göra med människor?
/KK
PS. Lycka till med ditt cyklande! DS "

Tack för de orden !

(Bilden är från Etiopien 2007, nära gränsen till Sudan. De här barnen hade inga glada uppsyner. De väntar på att vi skall ge oss av. Kanske har vi lämnat något ätbart efter oss.)

Inga kommentarer: