Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, mars 08, 2009

Göran Greider


Vissa tyckare syns och hörs mer än andra.

Börjar bli en vana att ta söndagsturen på två hjul med "Godmorgon världen" i öronen.
Idag blev det nya stigar vä(n)sterut i tvärbanans närhet.
Vid Årsta gård är det dags för Panelen att tycka till i veckoaktuella frågor. Göran Greider från Dalademokraten och Maria Abrahamsson från Svenska Dagbladet tycker olika om allting, bl. a Davis-Cup-matchen i Malmö, statliga bonusar och IF Metalls satsning på färre arbetstimmar.
På väg hem över nya järvägsbron (Zinken - Årstaberg) blir det satir med Public - Service. Nu en klockren härmad upplaga av Göran Greider, som är oändligt trött på veliga Mona och vill ha stöddiga Göran tillbaka.
Från det fina stråket på Årstavikens södra sida svänger jag höger. Det blir rejält brant, pulsen rusar och mjölksyran rinner till. Väl uppe svänger vägen vänster. Och vem kommer vinglades där, på två hjul med hunden i koppel ? Göran Greider, livs levande.
- Jag hade dig precis i lurarna, ropar jag häpen och andfådd, och pekar mot vänster öra.
- Hoppas du var nöjd med insatsen, ropar han tillbaks, och kör så när omkull.
Kommer upp på Gullmarsvägen som leder fram till Gullmarsplan. Och undrar stilla om det är någon meningsfull slump jag blivit utsatt för.

Inga kommentarer: