Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, mars 28, 2009

Starbucks coffee


Efter lunch med lillebror och kusinen mitt i multikultistaden skulle storasyster arbeta några timmar i sitt alglaboratorium, lillebror ta planet tillbaks till Zurich , kusinen slå sig ner i föreläsningssalen på international business school medan pappsen förväntades uppföra sig som en anständig turist. Men det gick inte så bra.
Gled in på Starbucks coffee, slog mig ner i en sanslöst skön fåtölj, slumrade en liten stund, för att sedan grotta jag ner mig i Elin Wägner och Väckarklocka. Där satt jag bekvämt i två timmar. Och slapp rusa efter sevärdheter. Dom kom liksom till mig. Gästerna avlöste varandra som skådespelarna på en teaterscen. Huvudnumret var två spansktlande kvinnor som pratade som för publik. Inte blev det sämre när en av dom började storgråta.
För att öka spänningen ytterligare smög jag ner på toaletten men lät telefonen och ryggsäcken vara kvar. Bara för att testa om dom är så snälla och ärliga i multikultistaden som jag fått för mig. Vilket härmed bevisades.

Inga kommentarer: