Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, mars 10, 2009

Människoarten


Ursäkta att bloggen hakat upp sig.
Men det här angår.

Mamma, Eric och Johan skickar hälsningar till Anna A som cyklar i Afrika:

Mamma säger:
9 mars, 2009 kl. 10:14
Hejsan!
Ett nytt land. Nya upplevelser och en safaritur vilken kommer rensa hjärnan och återställa “cykelmusklerna” till en viss del.Kanske ett besök i Olduvai och i en Massajby. Efter det nya friska tag igen med ATCT på den röda jorden, damman, allt efter vädrets makter.
Kram

Eric Secher säger:
9 mars, 2009 kl. 15:51
Hej Anna,
Det är väldigt underhållande att läsa dina rader.
När du berättar om alla vedermödor väcks en viss stolthet till liv, att jag tog mig från Kairo till Aroscha utan att gå en meter och aldrig var på bussen. Och har förstås ångrat många gånger att jag sen åkte hem.
Det här med främmande kulturer är svårt. Kanske för svårt för att debattera på nätet. Jag tycker verkligen inte om dina generella omdömen om hela folkslag. Det MÅSTE finnas något sätt att förstå varför etiopierna bär sig åt som dom gör. Tror man inte på det så blir alla konflikter omöjliga att lösa.
Men samtidigt kan jag inte låta bli att beundra ditt mod, att du så ärligt talar om hur du känner.
Håller tummarna för fortsättningen !!

johan säger:
9 mars, 2009 kl. 22:38
Hej Anna!

Du är inte alls kritiserad på flashback, tvärtom - du är ju en HJÄLTE!
Vi nazister/högerkämpar på flashback behöver en förebild, någon som kan säga hur det egentligen ligger till! Du har helt rätt, de flesta av dem tillhör sannolikt inte ens människoarten.
Snyggt jobbat – keep up the good work!!

Inga kommentarer: