Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, mars 17, 2009

Det som räknas


Jag litar på min magkänsla.
DN får vi varje morgon. Vad Svd väljer att trycka vet vi ingenting om.
Idag fick jag för mig att köpa ett lösnummer av svenskan. Och det var en himla tur.
Med en latte, Situation Stockholm (SS) och den oberoende moderaten slog jag mig ner på flummarnas Cafe String.
I SS har bostadslösa Reine (Hornstull) skrivit en riktigt bra krönika. Om hur vi så gärna slår på den som ligger.
I svenskan lyder rubriken Under strecket: "Det som räknas går inte räkna".(Joakim Molander, fil dr i filosofi.) En rubrik som platsar bra på min gravsten.
Är man bara det minsta intresserad av "vad är det egentligen vi håller på med" är det här värt en genomläsning.

Inga kommentarer: