Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, september 26, 2010

Håll ihop


Det gick väl inte så lysande för Lars Ohly och vänsterpartiet i valet, men dom hade i alla fall fina valaffischer. Ord och bild jobbade ihop.
HÅLL IHOP.

En del av oss behöver barnomsorg. Andra behöver färdtjänst, tandvård eller hemspråksundervisning. Några av oss kanske inte behöver någonting, just nu. Men om du blir sjuk eller arbetslös, eller om någon i din familj kräver mer stöd än du kan ge, då ska det finnas hjälp.
Därför vill vi bygga världens bästa välfärd, utan privata vinster.

Nog borde man kunna återanvända de där fina bilderna i något sammanhang, på något vis.
Så det blev en tidig morgontur med mountainbike, kärra, vass sax och lite oblygsamhet. Bäst att passa på innan de tas ner.
20 affischer fick jag med mig hem. Fortsättning följer.
(Övriga morgonpigga trodde visst att jag var utsänd av "partiet" för att plocka ner. Det fick dom gärna tro.)

Zygmut Bauman;
Det är ett hundra år gammalt beslut att ta ansvar för vårt ansvar, ett beslut att mäta ett samhälles kvalitet efter kvaliteten hos dess etiska normer, som vi idag firar.

Inga kommentarer: